1- Misafir Hesabıyla Alışveriş İmkanı Tanıyın
Günümüzde tüketiciler artık kişisel verilerini çok daha fazla önemsiyor. İnsanlar e-ticaret sitelerine bütün kişisel bilgilerini girerek kayıt olmaktansa artık daha pratik bir şekilde üye olmadan alışverişlerini tamamlamak istiyor. Ayrıca yapılan bir araştırmaya katılan tüketicilerin %34’ü, satın almayı tamamlamak için sitelerin hesap oluşturma zorunluluğunu gerekçe gösterip alışverişi yarıda bıraktığını belirtiyor.
2- İade ve Değişim İmkanlarınızı Daha Çok Vurgulayın
İyi bir iade ve değişim imkanı sağlanması, tüketicilerin en önemli marka değerlendirme kriterlerinden birisi haline geldi. Müşterileriniz sizden sadece alışveriş yapana kadar değil, sonrasında da onlara sunacağınız iade ve değişim imkanlarından haberdar olmalı. Bu sayede hem ürünlerinizin hem de markanızın arkasında olduğunuzu da vurgulama şansı elde edersiniz.
3- Canlı Destek Hizmeti Sunun
Bir ürünü satın almak üzere olduğunuzu hayal edin ve son anda bir aksilik yaşadığınızı varsayın. Alışveriş yaptığınız yerle irtibata geçip en hızlı şekilde sorununuzu çözmek istediğinizde karşınıza ‘Bize yazın biz size tekrar ulaşacağız’ tarzında bir iletişim kutusu bulmak ister miydiniz?
Cevabınız hayırsa siz de müşterilerinizin size doğrudan ve anlık ulaşabilecekleri bir canlı destek sistemi bulundurmalısınız.
4- Ürün Geri bildirimlerinizi Sergileyin
Tüketicilerin bir şey satın almadan önce o ürünü deneyimleyen başka kullanıcıların yapmış olduğu yorumlara verdikleri önem su götürmez bir gerçek. Satış sayfanızda ürünleriniz hakkında yapılmış yorumları daha çok ön planda tutarak marka güvenilirliğinizi artırabilir, potansiyel müşterilerinizi daha hızlı etkileyebilirsiniz.
5- Sınırlı Süreli İndirimlerle Teşvik Edin
Belirli ürünlerinizde yapacağınız kısa süreli indirimlerle müşterilerinizin ürünü kaçırıyorum duygusunu tetikleyebilir ve satın alma sürecini hızlandırabilirsiniz. Ayrıca yaptığınız bu kampanyalar müşterilerinizin hoşuna gidecek ve gelecek kampanyalarınızı kaçırmamak için markanızı daha sıkı takip edeceklerdir.