AI içerik stratejilerimizi nasıl etkileyecek, takipçileriniz sizi nasıl fark edecek, video ve fotoğraf stillerinde yeni akımlar neler olacak?
2024, çoğu içerik üreticisini konfor alanından çıkartacağa benziyor.
AI Lider Değil, Destek Kuvvet
2023 AI heyecanı dönemiydi. Çoğumuz hangi yapay zeka araçlarını kullanması gerektiğini anlamaya çalışan mühendislere dönüştük. Pek çok kişi yapay zeka araçlarının mesleklerinin sonunu getirecek kadar iddialı olduğunu düşünse de, Content Marketing Instutue tarafınan yapılan araştırma, o kadar da değil dedirtiyor.
Evet AI araçları hayatımızı büyük ölçüde kolaylaştıracak, zamandan tasarruf sağlayacak ama sıfırdan bir fikri ve tasarımı tatmin edici bir hale getirmesi için daha zaman var gibi görünüyor.
Özellikle fotoğraf alanında ne kadar doğru betimleme yaparsanız yapın, henüz o istenilen doğal ve çarpıcı etkiden çok uzak AI fotoğrafları. Bkz. Yapay Zeka Yemek Fotoğrafçılığını Bitiriyor Mu?
Minimal Tasarımlar Yerine Sürreal Görseller
Levitation’lar , cinemagraph’lar, stopmotion’lar ve daha fazlası… Uzun saatler, fotoğraf ve video bilgisi gerektiren bu sürrealist çalışmalar AI sayesinde artık çok daha kolay yapılabilir hale gelecek. 2024’te öne çıkmak isteyen markalar, görselleri, sesi, videoyu ve hareketli tasarımı yenilikçi bir şekilde hayal etmek için bu araçları kullanmaya başlayacak. Yaratıcılar ayrıca, FPV drone teknolojisini, AR/VR’ı ve etkileşimli tüketici deneyimlerini kullanmanın yeni yollarını bulacaklar.
Animasyon Videolar
Çoğumuzun hikayelerle bağlantı kurma iç dürtüsünden yola çıkan içerik üreticileri, 2024’de dozu biraz daha arttıracak gibi görünüyor. Daha duygusal etkiler yaratan hikayelerin peşinden koşarken AI sayesinde animasyonlu içeriklerle de tanışmış olacaklar. İzleyiciler bir taraftan belki de ilk kez gördüğü ustaca kurgulanmış animasyonu nasıl yapabildiklerine kafa yorarken, farkında olmadan markanın adını, logosunu, şeklini, hafızasına kazımış olacak.
Bu duygusal etkileşim sayesinde pasif gözlemcilerinizi aktif satın alıcılara dönüştürmek ise tamamen size bağlı.
Kısa, öz etkili içerik
Dijital platformlarda kullanıcı ve içerik sayısının daha da arttığı 2023 yılının ardından, kısa, öz ve etkili içerikler 2024 yılında bağ kurmanın anahtarı olacak. Geçtiğimiz dört yılda sayfasında tarif videoları veya önerileri vermek bir gıda markası için yeterli oluyorken 2024’de çok daha etkileyici bir strateji oluşturmak gerekecek.
Food Porn akımını yansıtan, yakın plan ASMR destekli ve kısa videolar yükselişte olacak. Bir tarifin bütününü değil, sadece en can alıcı sahnelerinin toplamından oluşan sinematik görünümlü bu yeni akım, amatör içerik üreticilerinin ve prodüksiyon alanına bütçe ayırmak istemeyen markaların işini zorlaştıracak.
Tiktok’ta olmayan kalmayacak
Kısa, öz ve etkili içerik o kadar genelleşecek ki, en konservatif markaları bile Tiktok’ta göreceğiz. Elbette hepsi kendi ve tüketicisinin tarzında içerikler oluşaracak ve TikTok hedef kitlesi iyiden iyiye değişecek.
Teknolojik alandaki hızlı gelişim göze alındığında 2024 çok özel bir yıl olacak. Bu hıza ayak uydurup, öncü adımlar atan marka ve içerik üreticileri, ilerleyen yıllar için sağlam bir zemin oluşturmuş olacak.