Kötü sürprizlere hazır olmak ve buna adapte olmayı bilmek…
Koronavirüs salgınıyla insanların yaşayış biçimleri, hayat ve düşünce tarzlarındaki büyük değişimler, beraberinde tüketici alışkanlıklarında da yeni arayışlar ve beklentiler ortaya çıkardı. Bu durum, şüphesiz 2020’deiçerik pazarlamacılarının ve markaların olağan stratejilerinde de bir eksen kaymasına neden oldu.
Her ne kadar önümüzdeki günlerin neler getireceği tam olarak bilinmese de, bütün bu sürecin markanızda yarattığı etki üzerinde düşünmek mutlaka birinci adım olmalı.
Geçen yılın istatistiklerinden yapacağınız analizler yeni yol haritanızı belirlemenizde en önemli etken olacaktır.
İşte size bu yeni yol haritasında oluşturacağınız stratejinizi geliştirmeye yönelik önerebileceğimiz birkaç tavsiye.
Kusursuz Bir Müşteri Hizmetleri Yürütün
Eğer satış sonrası müşteri hizmetleriniz sizin için ikinci plandaysa derhal bu yanlıştan dönmelisiniz. Veriler müşterilerin %49’unun kötü bir müşteri hizmet servisi olan markaları takibi bıraktığını ortaya koymakta. Ayrıca çok büyük bir oranda müşteri, markayla yaşadığı sorunla ilgili ilk 24 saat içinde bir dönüş beklemekte. Artık standart kalıpların dışında müşteriler markaların kendileriyle daha organik bir ilişki kurmasına öncelik verdiğini unutmamalısınız.
Önerilenler Kategorisinde Yer Alın
Markanızın büyümesi, kullanıcıların sosyal medyada sizi nasıl arayacaklarını öngörmenizden ve buna yönelik strateji oluşturmanızdan geçiyor. Oluşturacağınız kaliteli içeriklerle sosyal medya platformlarının önerilenler veya keşfet bölümlerinde yer almanız en başarılı yöntemlerden biri olacaktır. Yapılan bir araştırmaya katılan sosyal medya kullanıcılarının neredeyse yarısı, platformların onlara yönelik önerdiği profil ve içeriklere güvendiklerini ortaya koyuyor.
Bloglamaya Devam Edin
Son zamanlarda instagramda var olmak yeterli düşüncesiyle web siteleri ve blogların ihmal edildiği bir gerçek. Ancak bloglarını inatla güncel tutanlar, gelecekte bu emeklerinin karşılığını fazlasıyla alacak.
İçinde bulunduğumuz bilgi çağında markalar artık her geçen gün müşterilerinin yeni bir şeyler öğrenmeye hevesli olduklarını görmezden gelmemeli. Milyonlarca kişi internet tarayıcılarını ve sosyal medya uygulamalarını kullanarak ürünlerle ilgili araştırmalar yapıyor, sorular soruyor.
Eğer potansiyel müşterinizin bir sorununa tam da ihtiyacı olduğu anda cevap verirseniz, yani arama motoruna “ Süet ayakkabıya dökülen yoğurt nasıl temizlenir” sorusuna cevap veren bir ayakkabı markası olursanız; durup dururken hedef kitlenizin dikkatini çekebilirsiniz.
Reels ve Tiktok’u Markanıza Adapte Edin
Kullanıcılar artık içeriklerinizde ne anlattığınız kadar nasıl anlattığınızla da çok ilgileniyor. İyi bir görsel içerikle desteklenen metinler % 68 daha çok ilgi görüyor. Şimdi bunlara reels ve tiktok da eklendi. Her ne kadar ilk başta çok “genç işi” bulunsa da, yoğun ilgi nedeniyle bir çok marka bu yeni nesil kısa videoları ürünlerine nasıl adapte edeceğini düşünüyor.
Özellikle tiktok markalar için riskli bir alan ve bu alanda komik görünmeden “ sempatikçe şaşırtmak” ince bir çizgide. Bu noktada bazı küçük ama etkili tüyoları kısa ve sürprizli şekilde sunmak başlangıç için iyi bir adım olabilir. DIY’ler, püf noktaları, mini diyaloglar tiktok’a ilham kaynağı için başvurulabilir alanlar.